Gokken en maar vertrouwen op je geluk!??
Hoe verbeter je zelf als organisator en deelnemer het rendement voor deelnemers aan netwerkbijeenkomsten en zorgen je aanwezigen voor groei: deze kenmerken en aanbevelingen helpen je netwerkbijeenkomst groeien…
Tips van Dr. Nico Schraag ‘Succes is te plannen!’
Bij Netwerk borrels onderkennen we de volgende hoofdcategorieën aanwezigen en doelgroepen:
De Futurist: de bezoeker aan de aansprekendere borrels waar veel bezoekers en markante mensen die wat betekenen en prestige en uitstraling hebben, prominent aanwezig zijn, net zoals de Futurist trouwens… Hij/zij verwacht opdrachtgevers op niveau…. spreekt graag over mooie toekomstmogelijkheden maar: leg wel gelijk een afspraak met deze bezoeker vast… ‘wanneer praten we hier verder over?’
De Optimist: de gezellige deelnemer die altijd positief aan sfeer bijdraagt maar zelden een opdracht te vergeven heeft… je dient deze persoon echt in kaart te laten brengen wat diens plannen zijn en hoe deze ingevuld moeten gaan worden omdat de scope van de Optimist niet op zakendoen direct is gefocussed… De Optimist zoekt ontspanning vriendschap, vertelt graag en vraagt weinig. Vraag dus deze persoon veel over diens plannen en: ‘pin’, of leg een afspraak vast ook wanneer er ‘even’ geen agenda bij de Optimist aanwezig is…
De Realist: de Doelgerichte, resultaatgerichte deelnemer; die primair nieuwe zakenpartners zoek die net als de realist zelf: op zijn doel afgaat, weinig tijd besteed aan koetjes kalfjes maar gelijk ter zake komt. met deze personen doet de realist het liefste zaken.
De Perfectionist: de op zekerheid afgaande bezoeker die vooral de achtergrond luisteraar is. Stelt zich nooit prominent op maar zoekt de luwte van het gezelschap op, liefst meestal dezelfde perfectionisten. Vertrouwd en veilig. Na een keer of 10 of meer ontmoetingen ontstaat er wel een vertrouwen die uitmondt tot zaken doen….
Voor alle Netwerkbijeenkomsten en borrels geldt:
Hoe diverser qua samenstelling, hoe succesvoller!
Houd om elke drie keer een zakelijk onderwerp dat echt over dagelijks ondernemen gaat:
Voorbeelden van onderwerpen waar veel behoefte aan is: effectiever netwerken waardoor ik betere opdrachtgevers vind en bind, acquisitie, betere offertes samenstellen, ‘type klanten ander type beslissingen?’: hoe leer je dat makkelijker besturen? beter onderhandelen door minder geld weg te geven, je beter pres(en)teren , meer afsluittechniek vanaf de opening van het gesprek: het kan!, we hebben maar 80% antwoord op de tegenwerpingen van klanten: hoe beheers ik moeiteloos alle afhouders in al mijn verkoopsituaties, overtuig ik mijn klant en:.. win ik sneller de opdracht!
Zijn zo wat onderwerpen die ik met plezier interactief voor in te zetten ben… spreektijd: vanaf 30 minuten tot een dag! En altijd interactief! zodat iedereen meedoet! en op een boeiende manier leert. Meer weten? contact met Nico Schraag: bel direct 06 53 202 417